2015. augusztus 10., hétfő

Apapa

Soha nem értettem miért szeretsz,
ennél különbek tán csak fajváltással lehettünk volna.
Pedig nem szeretted a mást, csak engem.
A legszerethetőbb kivételként vésődtem beléd,
amikor először megijesztettelek sírásommal.

Fél hatkor kellett kelni.
Fejemre nyomtál egy púpot,
még soha nem sírtál előttem.
Visszafeküdtem és hagytam, hogy
a beinduló motor zaja aludj el-t intsen.
Megpróbálok eggyé válni.
Csíkos pizsama, monterka, szalmakalap.

A múlás egy összerakható széken szundít.
Neked megérte hinni, rajtad szebb a fény.
Megkérdezted mit adok érte.
Semmit. Mindig becsípte a fenekem.
Lila voltam, akárcsak te az életben tartó tűtől.
Még soha nem tegeztelek le, de most...
Inzulin, vékony kar, vérnyomásmérő.

Azelőtt azt képzeltem
Kockacukrot ropogtatsz elméletben,
meg, hogy te nyalod le a krémet a kanálról.
Gondoltam, ha ketten képzeljük,
érzed az ízét a szádban.
Túl sok minden volt ott keserű.
Szacharin, perník, diás kávé.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése